Enkoji Otera

Enkoji Otera

12 Mart 2015 Perşembe

Duyuru

Blog adımı "Diary of Otaku"dan "Ao no Sekai"ye değiştirdim.

Belli bir sebebi var, şöyle ki, 4 yıl önce öylesine oluşturduğum bir blog idi ve ismi öylesine seçmiştim. Değiştirmeyi hep düşünmüştüm ama aklıma güzel bir fikir gelene kadar bu şekilde kalsın demiştim.

Otaku kelimesi, çoğu Türk anime-manga hayranı tarafından benimsenen şekilde pozitif bir anlamda kullanılmamakta. Daha çok "hikikomori" diye tabir edilen kişiliğe benzer şekilde, sosyal hayattan ve insanlarla iletişimden kaçan ya da bu tarz şeylerde iyi olmayan birisi izlenimi vermekte. Bir Japon'a "Ben otakuyum" dediğinizde bunu negatif olarak algılayacaktır.

Ao no Sekai, 青の世界, "no" bağlacının kullanımından dolayı iki anlam barındırmakta. Ao'yu isim olarak düşündüğünüzde "Ao'nun Dünyası" anlamına, ao: mavi olarak düşündüğünüzde "Mavi Dünya" anlamına gelmekte.

Otaku kelimesini kullanmaktan sıkıldığım için ve aklıma gelen yeni ismi çok sevdiğim için hem facebook sayfamın hem blogumun adını değiştiriyorum.

Not: domain ismini alamadım maalesef .___.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder