Enkoji Otera

Enkoji Otera

8 Nisan 2015 Çarşamba

Anime Tanıtım: Tekkonkinkreet

Bildiğiniz (ya da bilmediğiniz) gibi, izleyeceğim animeleri seçerken konusunu okumuyorum. Zevkine güvendiğim kişilerden aldığım tavsiye (örn. Gizuchin'in halası), rastladığım bir kare ya da sahne, kakkōii'lik katsayısı yüksek bir karakter veya çok sevdiğim bir seiyuu olması, anime seçme kriterlerim. Yine de animeyi izlemeye karar verdikten sonra konusuna bakmıyorum. Konular bile spoiler etkisi yapıyor. Animenin konusunu dahi kendim izleyince görmek istiyorum. Bahsedeceğim animeyi seçerken ise bu saydığım kriterlerden seiyuu maddesi etkendi, ufak bir farkla. Seslendirmede yer alan kişi çok sevdiğim bir seiyuu değil, 1 yıldır "seiyuu olsun, seiyuu olsun, harcanıyor" diye kendi kendime söylendikten sonra Ansatsu Kyoshitsu (Assasination Classroom)'nun live-action filminde Koro-sensei'i seslendiren Ninomiya Kazunari! Evet, sevgili Arashi'min sevgili Nino'su daha önce de anime seslendirmiş. Birkaç gün önce öğrendim ve sonunda bugün izledim: Tekkonkinkreet.

Yapım yılı 2006 ve türü Seinen olan bu 104 dakikalık anime, Matsumoto Taiyō'nun 1993-1994 yıllarında yayınlanan 3 ciltlik mangasından uyarlanmış. Haklı olarak konusunu öğrenmek isteyeceksiniz. Kısaca anlatayım: Karmaşa halindeki Tokyo'nun "Hazine Şehri" denilen 3-chome bölgesinde geçen bu hikayede baş karakterlerimiz Kuro (siyah) ve Shiro (beyaz) adındaki evsiz çocuklar. Neko (kedi) denilen bu çocuklar kendi deyimleriyle şehrin koruyucuları ve yakuzaları haklıyorlar (ps: gerçekten haklıyorlar, fazlasıyla kan var). Halkın da polislerin de neko'lardan haberleri var. Bu çocukların bir özelliği de uçabiliyor olmaları. Aslında Shiro karakterimizin zekası biraz geri gibi. Bu yüzden asıl koruyuculuk görevini Kuro yapıyor; hem şehri hem Shiro'yu koruyor. Ancak günün birinde karşılarına başetmesi güç bir adam çıkıyor. Bundan sonrası ise ne desem spoiler.

Animenin çizimlerinden bahsetmek istiyorum, çünkü beni en çok etkileyen bu oldu. Anime seçerken göz önünde bulundurduğum diğer bir kriter çizimlerdir. Konusu ne olursa olsun, ne kadar iyi veya kült bir anime olursa olsun, çizim hoşuma gitmezse izleyemiyorum (örn. Dragon Ball). Bu animede Nino seslendirme yapmıyor olsaydı, muhtemelen karakterlerin tiplerine bakıp (Tite Kubo'nun karizmatik karakterilerine alışmış biri olarak) "asla izlemem" diyecektim. NEYSE! Tekkonkinkreet'te karakterlerin tipi bana göre garip ötesi. Ancak bir şehir çizimi var ki, hayran kaldım. Tokyo'nun curcuna halindeki o sokakları müthiş tasvir edilmiş. Eski tarz evlerin çatılarından sokak arasındaki manava kadar o kadar gerçekçi ki... Tarif etmeye pek uğraşmayacağım çünkü o çizimin karşısında ben ne söylesem eksik kalır.



Yukarıdaki resimde tabeladaki yazı sanırım Hintçe. Birçok yerde daha Tay dili gibi farklı alfabelerde tabelalar vardı. En ilginç kare ise şu Arapça yazılardı:



Ninocuğum ise Kuro karakterini gerçekten hakkını vererek seslendirmiş. Hem şehir tasvirini, hem animenin konusunu, hem de Nino ve Aoi Yuu'nun seslendirmesini çok beğendim. Aslında insan çizimlerinden dolayı 10 üzerinden 9 puan verecektim ama hikayenin sürükleyiciliği içinde çizimler hiç rahatsız etmiyor ve anime beni çok etkilediği için 10 puan veriyorum. Son olarak; anime bitip yazılar yazdıktan sonra bir görüntü çıkacak, kesinlikle bekleyin.

Bonus: Kuro

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder